Tak for at du kigger forbi! Skal vi være pennevenner?
Meld dig til mit nyhedsbrev, så sender jeg dig en hilsen ca. en gang om måneden:)

Lav dit indhold, (længe) før du har deadline
Sommerferien nærmer sig. Is, strandture, grillaftner. Selv vejret er med os lige nu. Kan du allerede dufte friheden? Eller er du presset af alt det, du skal nå, inden du kan forlade arbejdet for en stund?
Hvis du er presset på dine nyhedsbreve, blogindlæg, opdateringer til sociale medier etc., som skal sikre din virksomheds digitale tilstedeværelse henover sommeren, så er her et tip, som kan hjælpe dig til at komme i mål:
Lav en liste over den tilstedeværelse, du ønsker. Til din inspiration får du lige mine mål for GELB Kommunikations digitale tilstedeværelse:
- 2 nye blogindlæg hver måned.
- 2 nyhedsbreve hver måned - et til hver af mine to lister - segmenteret efter interesser.
- 2 opdateringer på mine virksomhedsprofiler på hhv. LinkedIn og Facebook hver uge.
- 3-5 opdateringer i min Facebook-gruppe hver uge.
Altså omkring 25 stykker indhold hver måned.
Og da jeg har verdens bedste kunder, er det utroligt vigtigt for mig, at jeg ikke producerer indhold til min egen markedsføring på bekostning af mine kunders behov og interesser.
Så hvad er tricket til at nå det hele?
Hvis du har læst med her på bloggen i længere tid, så ved du, at jeg er vild med at sætte mål, planlægge og eksekvere. Når jeg ved, hvad jeg vil, hvorfor jeg vil det, og hvornår jeg vil det, kan jeg prioritere mine opgaver og jeg ved, hvornår jeg er i mål.
Henover julen i slutningen af 2020 havde jeg nogle stille dage på kontoret, hvor jeg besluttede mig for, hvad mine konkrete mål for min egen markedsføring skulle være - altså listen ovenfor.
Derefter besluttede jeg mig for mine overordnede temaer: Kreativitet, skaberkraft, kommunikations- og adfærdsdesign, strategi, selvledelse, tekstforfatteri, bæredygtighed og processer.
Og endelig lavede jeg en lille brainstorm med mig selv: Hvilke udfordringer ved jeg, mange af mine kunder har? Og hvordan kan jeg hjælpe med at løse dem?
Det var også her, at ideen til dette blogindlæg opstod, fordi jeg ved, at mange synes, det er svært at finde ud af, hvor stor en indsats de skal lægge i deres digitale markedsføring, samt finde frem til det indhold de skal publicere.
Jeg besluttede mig altså for, hvor meget indhold, der (som minimum) skulle publiceres fra min virksomhed i år, samt hvad mine overordnede temaer skulle være i 2021.
Og efter et par dages hvile gik jeg i gang med at producere en stor del af indholdet.
Blandt andet skrev jeg dette blogindlæg 1. januar 2021. Dels som en gimmick - det er da lidt sjovt at tænke på nu, at dette er skrevet med tømmermænd og kun få timers søvn, så langt fra denne onsdag med drømme om sommerferie og solbadning. Men også for at understrege min pointe om, at det er nemmere at producere indholdet, når du har adskilt idéudviklingen fra selve udførelsen og udgivelsen.
Jeg ved godt, at alle ikke er lige så vilde med at skrive som mig, så det kan godt være, at det for dig kræver lidt mere energi at skulle skrive blogindlæg, nyhedsbreve og lignende, end det du kan præstere dagen efter en sjov fest. Men pointen er, at du får bedre ideer og mere effektiv produktion, når du ikke blander idéudvikling sammen med udførelse og udgivelse.
Og det samme gælder for efterbearbejdelsen.
Jeg skriver en bunke af blogindlæg og lader dem ligge en periode, inden jeg vender tilbage til dem for at se, om jeg skal forfine sproget, arbejde med SEO eller foretage andre forbedringer.
Og nu, hvor vi står på kanten til en sommerferie, hvor jeg gerne vil dedikere min tid til at hjælpe mine kunder med deres kommunikation og markedsføring, kører min egen kommunikation nærmest per automatik. Smart, ik'?
God arbejdslyst - og god ferie, når du kommer til det!
/ Lene