Tak for at du kigger forbi! Skal vi være pennevenner?
Meld dig til mit nyhedsbrev, så sender jeg dig en hilsen ca. en gang om måneden:)
De bedste løsninger skabes i et samspil mellem et attraktivt mål, fleksibilitet, kreativitet og struktur. Når jeg samarbejder med virksomheder, teams og organisationer har de oftest et ønske om en forandring, en forbedring eller en særlig udvikling. Jeg hjælper med at designe vejen derhen, bidrager med kommunikation, facilitering og stimulerer nye ideer og aktiviteter, så drømmene og ønskerne kan blive til virkelighed.
Min tilgang bygger på tung teori, lang erfaring og solide metoder – men mest af alt på en dybfølt passion for udvikling, opgaverne og kunderne.
En pragmatisk nørd
Med en universitetsuddannelse i kommunikation, en akademiuddannelse i markedsføring, uddannelser i projektledelse, adfærdsdesign, ledercoaching og facilitering tør jeg godt sige, at min teoretiske tilgang er både lang, solid og nuanceret. Dertil kommer, at jeg har været så heldig at få mulighed for at anvende alle disciplinerne på kryds og tværs i samarbejde med kunder, projekter og opgaver.
Jeg har eksempelvis haft fornøjelsen af at skrive en børnebog om trafiksikkerhed. Jeg har været med til at udvikle en metode til inddragelse af borgere i klimatilpasningsprojekter. Jeg har arbejdet med implementering af bæredygtighed og FNs 17 Verdensmål i almene boligorganisationer. Derudover har jeg hjulpet virksomheder med konceptudvikling, kommunikation og markedsføring.
Fælles for de opgaver er, at de kræver indsigt i menneskers adfærd og beslutningsprocesser – og hvad der kan få mennesker til at ændre eller udvikle deres holdninger, handlinger og perspektiver. Derudover kræver de en analytisk tilgang for at finde værdifulde synergieffekter, der kan danne et fundament for en kommunikationsstrategi og et samarbejde på tværs af interesser og fagligheder. Og så kræves der selvfølgelig evnen til at eksekvere, så de skitserede muligheder kan blive til konkrete resultater: Mødefacilitering, undervisning af nøglemedarbejdere i de nye tiltag, udvikling af websites, pressemeddelelser, nyhedsbreve, SoMe, breve, foldere, spørgeskemaundersøgelser etc.
Evnen til at tænke strategisk, se sammenhænge mellem forskellige elementer og muligheder, holde øjet på bolden og humøret højt samtidig med, at jeg skaber resultater, er nogle af de egenskaber, som samarbejdspartnere gennem tiden har lagt mest vægt på, når de har valgt mig som samarbejdspartner.
Vil du opleve, hvad strategisk udvikling og kommunikation kan gøre for din virksomhed, så ring eller skriv – jeg er klar til flere udfordringer!
Hvorfor hedder du GELB?
Gennem tiderne er der mange, der har undret sig over, hvorfor min virksomhed hedder GELB, når mit navn er Lene Jæger Klausen.
GELB er det tyske ord for gul, som de fleste nok ved. Navnet er valgt for at understrege:
- At når man vælger at samarbejde med GELB, så handler det først og fremmest om din organisations udfordringer, muligheder og ønsker. Jeg har fokus på at levere løsninger og resultater, der passer til mine kunder – også når det betyder, at mine egne kæpheste og yndlingsideer må skubbes til side, for at skabe den bedste løsning. Fordi løsningerne ikke handler om mig, synes jeg ikke, at min virksomhed skulle bære mit navn.
- At jeg arbejder med udgangspunkt i kreativitet, muligheder og glæde. Den gule farve symboliserer netop de kvaliteter.
- At jeg arbejder struktureret og med udgangspunkt i gennemprøvede metoder og solid forskning. Mange forbinder den tyske kultur med netop de kvaliteter, så derfor oversatte jeg mit virksomhedsnavn til tysk.
Dermed blev til navnet GELB – og nu ved du lidt om, hvad du kan forvente, når du samarbejder med mig.